admin admin .

admin

راهکار های داشتن صورتی بدون جوش و لک

مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم دو بار در روز شستشو دهید تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی به حداقل برسد .

از صابون های بدون چربی استفاده کنید

چربی صابون وارد خلل پوست می شود و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند . تا جایی که ممکن است از صابون هایی که روی آن نوشته شده ضد آکنه استفاده کنید .

در طول روز زیاد آب بنوشید

نوشیدن زیاد آب در طول روز باعث می شود پوستی شفاف داشته باشید و بدنتان دچار کم آبی نشود .

کرم ضدآفتاب بزنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی شود .هنگام خارج شدن از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب بدون چربی با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید (SPF)30 استفاده کنید تا اشعه فرابنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند. دقت کنید کرم ضد آفتابی که می خرید حتما بدون چربی باشد تا منجر به بروز آکنه های پوستی نشود . کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

مرتب از مواد آرایشی استفاده نکنید

مواد آرایشی چرب منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی بر روی پوست ایجاد می کند . بنابراین از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید . حتی الامکان از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند تا احتمال بروز جوش وآکنه کمتر شود . قبل و بعد استفاده از مواد آرایشی حتما صورت خود را بشویید . دست و انگشتان ، میکروب زیادی را حمل می کنند و می توانند منجر به جوش و آکنه شوند برای مصرف کرم و وسایل آرایشی از وسیله هایی مانند پنبه استفاده کنید .

از برنزه کردن پوست خودداری کنید

عده ای به اشتباه تصور می کنند برنزه کردن پوست سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود در صورتی که این یک تصور غلط است . برنزه کردن پوست نه تنها سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود بلکه اشعه فرابنفش خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست ، پیری زود رس و چین وچروک را افزایش می دهد . هم چنین استفاده از برخی مواد و داروها قبل و حین برنزه کردن ، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می کند .

از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن مو ها می شود اجتناب کنید

همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید و از مصرف موادی مانند ژل مو که چربی زیادی دارد خودداری کنید . اگر موهای چربی دارید روزانه آن ها را بشویید .

به صورت خود دست نزنید

از لمس یا مالش صورت خود خودداری کنید . مالش صورت سبب بدتر شدن آکنه می شود .هم چنین از گذاشتن دستتان زیر چانه اجتناب کنید و تلفن همراه خود را دورتر از پوستتان بگیرید .

از تماس زیاد موهای سر با پوست جلوگیری کنید

مو حاوی چربی است بنابراین تماس زیاد آن با پوست سبب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های پوستی می شود .

خوراکی هایی که کمک می کند پوستی صاف داشته باشید :
بسیاری از مواد خوراکی وجود دارند که کمک می کنند شما پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید .بسیاری از دکتر های پوست اعتقاد دارند تغذیه خوب ، خشت اول داشتن پوستی سالم است . مواد غذایی زیادی وجود دارند که ترکیبات موجود در آن ها سرعت لایه برداری در پوست را افزایش می دهد و کمک می کند پوست کمتر از اشعه فرابنفش آسیب ببیند . در ادامه چند مورد از این خوراکی ها را به شما معرفی می کنیم :

فلفل دلمه ای و بروکلی

کولاژن جزء اصلی پوست و فراوان ترین پروتئین در بدن ما است . این ماده بافت اتصال دهنده ی بدن است که اجزای بدن را در کنار هم نگه می دارد . کولاژن به نرمی و استحکام سلول های پوست کمک می کند و باعث می شود سلول های جدید جای سلول های قدیمی را بگیرند .

ویتامین سی تولید کولاژن را افزایش می دهد و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد . از خوراکی هایی که مقدار زیادی ویتامین سی دارند می توان به فلفل دلمه ای و بروکلی اشاره کرد . با خوردن فلفل دلمه ای و بروکلی می توانید به خشکی و چروک ناشی از بالا رفتن سن غلبه کنید . روزانه حداقل یک فنجان فلفل دلمه ای و بروکلی تازه یا نیم فنجان پخته آن را مصرف کنید .

قهوه

افراد معمولا از این که صبح خود را با یک فنجان قهوه آغاز کنند حس خوبی پیدا می کنند . خوردن یک فنجان قهوه در روز کمک می کند پوست شما سالم تر و جوان تر بماند . قهوه هم چنین خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد .

گوجه

گوجه دارای لیپوکن است که تا حد زیادی می تواند به صاف ماندن پوست شما کمک کند . براساس تحقیقات انجام شده کسانی که مقدار بیشتری لیپوکن داشته باشند پوست صاف تری خواهند داشت .لیپوکن هم چنین نقش تأثیر گذاری در حفاظت پوست از اشعه خورشید دارد . برای مراقبت از پوستتان گوجه را به صورت خام و پخته مصرف کنید . علاوه بر گوجه میوه های زیر نیز دارای مقدار زیادی لیپوکن هستند :

هویج
هندوانه
گواوا
گریپ‌فروت صورتی
کاهو

اگر می خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید کاهو بخورید . پتاسیم موجود در کاهو به پوست طراوت می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد . از خواص دیگر کاهو این است که باعث می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد . ۶ برگ کاهو کمک می کند بیش از ۱۰۰ درصد ویتامین آ مورد نیاز بدنتان تأمین شود . ویتامین آ روند جایگزینی سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند به این ترتیب شما پوستی جوان تر خواهید داشت . جالب است بدانید خوردن ۶ برگ کاهو ۴۵درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین کا را تامین می‌کند.

ماهی سالمون وحشی

سالمون وحشی حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است و می تواند سلامت پوست را به طرز شگفت انگیزی ارتقا دهد .سالمون وحشی رطوبت پوست راحفظ می کند و کمک می کند پوست شما نرم و منعطف باشد . توصیه می شود حداقل هفته ای سه وعده و در هر وعده ۱۰۰ تا ۱۷۰ گرم از این ماهی رابخورید . ماهی تن نیز سرشار از امگا۳ است .

سیب‌زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی بتاکاروتن است به همین دلیل قادر است رادیکال‌های آزاد را نابود کند . نابودی رادیکال‌های آزاد به‌نوبه‌ی خود جلوی تخریب سلول‌های پوست را می‌گیرد . بدن بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می‌کند .این فرایند به مبارزه با نشانه های بالا رفتن سن کمک می کند .هم چنین از پوست محافطت می کند و آن را سالم نگه می دارد . خوراکی های دیگری که سرشار از بتاکاروتن هستند عبارتند از :

گرمک
انبه
هویج
توت فرنگی

توت فرنگی منبع عالی ویتامین سی است وخوردن آن باعث می شود پوست جوان تر و سالم تر به نظر برسد . خوردن روزانه‌ی یک فنجان توت‌فرنگی ۱۵۰درصد از ویتامین سی مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کند . توت فرنگی قادر است خشکی ناشی از بالا رفتن سن را از پوستتان دور کند و چین و چروک ها را از صورت بردارد .
پاپایا

پاپایا یا پاپائو سرشار از ویتامین سی است و برای پوست فواید زیادی دارد . ویتامین سی دی‌ان‌ای‌های آسیب‌دیده از اشعه‌ی فرابنفش را بهبود می‌بخشد و از پوست در برابر اشعه های خطرناک خورشید حفاظت می کند .

اشعه‌ی فرابنفش با شکستن پیوندهای شیمیاییِ سلول‌های پوستی به دی‌ان‌ای آسیب می‌رساند. خوردن پاپایا به بدن مقدار زیادی ویتامین سی می‌رساند و در نتیجه، حفاظی قوی در برابر این اشعه‌ی مضر به‌وجود می‌آورد. این کمک می‌کند که بفهمیم چرا بسیاری از لوازم آرایشی امروزه حاوی ویتامین سی هستند.

ماسک های مؤثر برای از بین لک های صورت
لیمو

لیمو حاوی ویتامین c است و با آن می توان لکه های تیره روی پوست را کاهش داد .ابتدا صورت و گردن خود را با آب لیموی تازه مرطوب کنید . بعد از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید . سپس چند برش از خیار روی پوستتان بمالید تا نرم و مرطوب شود . این کار را حتما هر روز یا یک روز در میان انجام دهید .

روش دیگر استفاده از لیمو به این صورت است که باید آب نصف لیمو را بگیرید و با یک یا دو قاشق غذا خوری عسل خام مخلوط کنید . این ماسک را روی صورت خود بگذارید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را آب بکشید . برای لایه برداری پوست می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو و شکر با یکدیگر مخلوط کنید . ماسک تهیه شده را روی صورت ، گردن و دست ها بمالید سپس به صورت دایره ای ماساژ دهید . محل‌های آغشته به ماسک را بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک لایه‌بردار را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا پوست‌تان درخشان‌تر شود.
عسل

عسل یک مرطوب کننده عالی است که خواص آنتی باکتریال زیادی دارد . از دیگر خواص عسل می توان به مقابله با عفونت های پوستی اشاره کرد . در ادامه روش استفاده از عسل را برای شما توضیح خواهیم داد :

عسل را مستقیم روی پوست خود بمالید وبعد از این که به طور طبیعی خشک شد با آب ولرم بشویید . این کار را روزی یک بار یا یک روز در میان انجام دهید تا اثر آن را مشاهده کنید. آب موجود در عسل موجب نرم و مرطوب شدن عمیق پوست می شود .

نحوه دیگر استفاده از عسل به این صورت است که دو قاشق چای خوری شیر و یک قاشق عسل را بایکدیگر مخلوط کنید . سپس یک قاشق چای خوری آرد نخودچی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک به‌دست آمده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب گرم بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار امتحان کنید تا اثر فوق العاده آن را ببینید .
منبع : https://drzarrinjooei.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۵۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)